Binnen de categorie accessoires kunt u artikelen bestellen die niet op maat gemaakt worden en dus geruild of teruggestuurd mogen worden volgens het herroepingsrecht .
Gebruik maken van het herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het is ook voldoende als u het retourformulier meestuurt bij uw zending.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen."
Goederen kunt u retourneren naar onderstaand adres;
Gordijnshop.nl
Het Hoekje 39
7913BB Hollandscheveld
Download het modelformulier voor herroeping hier in PDF formaat.
Download uitgebreide informatie over het herroepingsrecht hier in PDF formaat.
Download de algemene voorwaarden hier in PDF formaat.
Onderstaande tekst vertelt wat u van onze leveringen kunt verwachten. Als koper vragen wij u om direct na ontvangst van uw bestelling deze te controleren en eventuele fouten aan ons door te geven. Wilt u weten hoe wij klachten behandelen lees dan verder onder het kopje klachten.
Wat kunt u verwachten van onze leveringen
- Voor alle geleverde producten gelden de wettelijke garanties. Dit houdt in dat de gordijnen, accessoires en andere artikelen die wij leveren moeten voldoen aan normale verwachtingen die u van het product mag hebben. Let altijd op de omschrijving en details die bij het product staan voordat u tot aankoop overgaat, hierin staat al veel informatie over de kwaliteit van het product. Wij adviseren hierbij ook dringend om altijd een stofstaal te bestellen voordat u overgaat tot de aankoop van uw gordijnen of valletjes, zo voorkomt u teleurstellingen. Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u deze altijd per mail of telefonisch aan ons stellen.
- Bestellingen worden geleverd binnen de aangegeven levertijden. In een enkel geval kan het gebeuren dat door leveringsproblemen bij onze leverancier het product niet voorradig is. Wij geven dit zo snel mogelijk door en bieden u altijd de mogelijkheid om bij langere levertijden de koop te ontbinden.
- De bestelling wordt geleverd zoals u deze aan ons doorgeeft. Controleer dus wat u precies besteld om teleurstellingen te voorkomen.
- Stoffen worden geleverd conform het door u bestelde knipstaal van de stof of de afbeelding van het product. Aan kleuren en structuren op foto’s kunt u geen garantie ontlenen. Het is mogelijk dat er kleine kleurverschillen zijn tussen de gestuurde staal en het geleverde gordijn omdat gordijnstoffen van een verschillend verfbad soms van tint verschillen.
- De gordijnen worden geleverd “klaar om op te hangen”. Dit houdt in; volledig afgewerkt met zijnaden, onderzoom of loodveter, plooiband en verstelbare haken of zeilringen, conform uw bestelling.
- Door het vervoer kan het gebeuren dat er vouwen in de stof ontstaan. Deze trekken meestal na verloop van tijd vanzelf weg. Eventueel kan de stof licht gestreken worden als deze hiervoor geschikt is.
- Heeft u een bestelling geplaatst en voldoet deze niet aan bovenstaande garanties dan kunt u hierover een klacht indienen per mail; info@gordijnshop.nl. Vermeld bij klachten altijd uw ordernummer zodat wij u snel kunnen helpen.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er fouten in de stof zitten, een product beschadigd is of een bestelling niet goed geleverd word. Dit is heel vervelend, maar helaas nooit helemaal te voorkomen. Wij doen onze uiterste best om alle klachten zo spoedig mogelijk op te lossen.
Wat moet u doen als uw bestelling niet volgens de factuur geleverd is:
- Neem zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling contact met ons op, wij doen onze uiterste best om de foutief geleverde producten te vervangen voor de juiste.
- Bij verkeerde leveringen wordt per mail een retourlink toegestuurd zodat u een pakketzegel aan kunt maken en het pakket kosteloos via Postnl kunt retourneren.
Wat moet u doen als u een klacht hebt over maatwerk producten:
- Licht ons zo spoedig mogelijk, het liefst binnen twee maanden na het ontdekken van de fout, in over uw klacht.
- Naar aanleiding van uw klacht ontvangt u van ons maximaal binnen 14 dagen bericht over de manier waarop uw klacht verder afgehandeld wordt. In de meeste gevallen gaat dit als volgt;
- De geleverde producten stuurt u aan ons retour in een deugdelijke verpakking, met uw adresgegevens en een omschrijving van de klacht.
- Wij beoordelen de klacht en informeren u binnen maximaal 14 dagen over onze bevindingen.
- De verzendkosten vergoeden wij als uw klacht gegrond is. Het bedrag wordt retour gestort op uw rekeningnummer.Of wij sturen u per mail een link waarmee een gratis retourzegel aangemaakt kan worden.
- Gegrond bevonden klachten worden door ons voor zover redelijkerwijs mogelijk binnen 14 dagen opgelost. U hebt dan nieuwe of door ons herstelde gordijnen in huis. Herstellen gebeurt alleen als de kwaliteit van de geleverde gordijnen hierdoor niet verandert. Mochten wij niet in staat zijn om uw klacht binnen deze termijn af te handelen dan ontvangt u hierover bericht en vindt er overleg plaats over een passende oplossing.
- Hebt u bij het bestellen een fout gemaakt dan kunt u altijd contact met ons opnemen zodat wij u een offerte toe kunnen sturen voor het herstellen van deze fout. Indien u akkoord gaat met de kosten voor herstel worden de gordijnen indien mogelijk binnen 12, maar maximaal binnen 30 werkdagen na ontvangst van de betaling hersteld.
Het kan voor komen dat u een fout maakt tijdens het bestellen van uw gordijnen. Wij adviseren dan ook om bij twijfel altijd de infobuttons te gebruiken naast het bestelformulier en de informatie op onze bestelhulp pagina's te lezen. Twijfelt u over wat u moet invullen? Bel ons dan! Zo kunnen veel fouten voorkomen worden. Is er toch iets niet goed gegaan neem dan contact met ons op via info@gordijnshop.nl, wellicht kunnen wij een oplossing bieden.
Wat moet u doen als u een klacht hebt over kant en klare producten:
- Licht ons zo spoedig mogelijk, het liefst binnen twee maanden na het ontdekken van de fout, in over uw klacht.
- Naar aanleiding van uw klacht ontvangt u van ons meestal binnen 3 dagen maar maximaal binnen 14 dagen bericht over de manier waarop uw klacht verder afgehandeld wordt.
- Is het product beschadigd bij u aangekomen dan wordt dit kosteloos omgeruild, is omruilen door omstandigheden niet mogelijk (bv. bij uitlopende producten) dan krijgt u de gelegenheid om een vervangend artikel te kiezen binnen onze collectie of worden de kosten aan u gecrediteerd.
Klachten kunt u per mail (bij voorkeur) of telefonisch aan ons melden via info@gordijnshop.nl of bel 0528-342340. Zorg dat u het ordernummer doorgeeft voor een snelle verwerking van uw klacht.
Retouradres voor klachten, ruilen en retourneren;
Gordijnshop.nl
Het Hoekje 39
7913BB Hollandscheveld.
Retouren kunnen via Postnl verzonden worden met een basispakketzegel. Bij een gegronde klacht worden de verzendkosten aan u vergoed.Heeft u een klacht die via een foto per mail beoordeeld kan worden dan kunnen wij u een (link voor) een retourzegel mailen zodat u het pakket gratis retour kunt sturen.
Voeg aan uw retourzending het retourformulier en/of een kopie van de meegeleverde factuur toe zodat wij uw retour snel kunnen verwerken.
We zijn sinds kort geen lid meer van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. In plaats daarvan zijn we lid geworden van het CBW (Inretail). Deze organisatie biedt vergelijkbare zekerheid voor consumenten en heeft daarna meer te bieden voor de klanten die wij in onze winkel helpen. Binnenkort vindt u alle informatie op onze webshop.
|